תיאטרון אורנה פורת

סדנאות התיאטרון מציעות למידה מקצועית ומעמיקה של מקצועות הבמה. במפגש חד-שבועי מתרגלים התלמידים אלמנטים מתחום המשחק: הצגת דמות, הצגת קונפליקט, אלתור סצנות, התמודדות עם טקסט כתוב ועוד. התנסות זו תורמת לפיתוח היצירתיות והביטוי העצמי, משפרת את יכולת הריכוז, ההקשבה והעבודה בצוות. התהליך מגיע לשיאו במופע סיום חגיגי, בו כל קבוצה מעלה הצגה מקצועית עם תפאורה, מוזיקה, תלבושות ואבזרים. כמו-כן, תלמידי הסדנאות נהנים מהטבות לצפייה בהצגות רפרטואר של התיאטרון, צפייה בחזרות גנרליות ומפגשי העשרה עם אמנים אורחים.

 

כיתות א-ג: הכרות עם שפת התיאטרון ומושגי היסוד דרך משחקי תיאטרון: שחקן, במה, קהל. הכרות בסיסית עם עבודת השחקן באמצעות קול, תנועה ושימוש במשחקי דמיון ככלי ליצירה. תרגול של סגנון תיאטרון סיפור: התחלה, אמצע וסוף של סיפור. הכרות עם עולם החושים והרגשות ככלי לעבודת השחקן על הבמה. היכרות עם שפת הגוף ותנועה ככלי עבודתו של השחקן ועבודה קולית להכרת אופן הדיבור על הבמה.

כיתות ד-ו: הרחבת ההכרות עם שפת התיאטרון, על מרכיביה השונים: שחקן, במה, קהל, שפת גוף, תלבושות, אביזרים, תאורה, תפאורה, מוזיקה, תנועה. תרגול של תיאטרון סיפור: התחלה, אמצע וסוף של סיפור. העמקת ההכרות עם שפת התיאטרון והתמקדות במושג "דרמה", למידת המושג "קונפליקט" כמרכיב משמעותי בדרמה ותרגול משחק בסצנות, פיתוח יכולות התבוננות, הקשבה וריכוז והתנסות בהעלאת מחזה רב משתתפים.

כיתות ז-ח: העמקת ההיכרות עם שפת התיאטרון על כל מרכיביה השונים, תוך התמקדות בשפת הגוף, נוכחות בימתית, סצנה, מיזנסצנה, רצון-מעצור, סאב-טקסט, תפאורה, ורקוויזיטים. תרגול של יסודות המשחק – עמידה על במה, עבודה קולית, עבודה על דמות, מקום ויחסים בין דמויות. הרחבת הידע בניתוח טקסט דרמטי וביסודות הקונפליקט והמצב הדרמטי תוך הכרות עם מחזאות ומחזאים. עבודה עם פרטנר על מונולוגים ודיאלוגים ותרגול באימפרוביזציה.

 

מדריכה: אפרת בזר, תיאטרון אורנה פורת

הוצאות הפקה בסך 250 ש"ח ייגבו באופן חד פעמי במעמד הרישום.

מקום הפעילות: מתנ"ס זמארין, רחוב שירה 5.

מועדי פעילות: 1.9.23-30.6.24

 

 

תיאטרון אורנה פורת
  • תיאטרון א'-ג'
    תיאטרון א'-ג'

    סדנאות התיאטרון מציעות למידה מקצועית ומעמיקה של מקצועות הבמה. ...

    לפרטים נוספים
  • תיאטרון ד'-ו'
    תיאטרון ד'-ו'

    סדנאות התיאטרון מציעות למידה מקצועית ומעמיקה של מקצועות הבמה. ...

    לפרטים נוספים
  • תיאטרון ז'-ח'
    תיאטרון ז'-ח'

    סדנאות התיאטרון מציעות למידה מקצועית ומעמיקה של מקצועות הבמה. ...

    לפרטים נוספים