אירועים

ריכוז טיולי ארץ ישראל לשנת 22-23

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

טיולי ארץ ישראל - שנת 22-23

ראשון, 6.11.22 - רמלה - כמו שמעולם לא פגשתם

בהדרכת אמיר מנדלמן
פנינה תיירותית, עיר מחוז ושוק מפורסם - זוהי רמלה.
עיר בעלת היסטוריה מפוארת ואתרי תיירות רבים. שווקים, אוכל צבעים וריחות. אנשים מעניינים, פסיפס אנושי מרתק של דתות שונות כתות ועדות.
נפתח בביקור במוזיאון המיוחד של העיר, נטייל בשכונות, נשמע על דו קיום, נבקר בסמטאות היפות ובאתרים מיוחדים הנחבאים בין הבתים.

שני, 21.11.22 - חיפה של מעלה וחיפה של מטה

בהדרכת גלי נחום
תצפית מטיילת לואי, סיור בעקבות סיפורי בתים במרכז הכרמל, בתי הנחושת, המתחם הרוסי ועוד.
העיר התחתית המוקפת חומה, בית החסד, וואדי סאליב המתחדש, שוק הפשפשים ומתחם הבילוי החדש בשוק הטורקי וקמפוס הנמל.
 

שני , 12.12.22 - איי שם בבקעה - צפון הבקעה ועמק המעיינות

בהדרכת נעמי גושן
טיול לצפון בקעת הירדן ובקעת בית שאן.
ביקור בישוב האקולוגי רותם, אירוח למפגש אצל מיכל רז קולעת סלים ותושבת היישוב, במושב תל תאומים ניפגש עם חקלאי המגדל תבלינים, הליכה בשביל בין הגשרים בנחל חרוד ותצפית יפה על גאון הירדן.

שני , 16.1.23 - תל מרשה ובית גוברין - לפרטים בהרחבה לחצו כאן

בהדרכת הארכאולוג דר' נחום שגיב
מערות מבוך ומערות קבורה, וילות ומטמונים.
מרשה הייתה עיר מבוצרת בממלכת יהודה בימי הבית הראשון. נבקר בשורה של מערות מרשימות כמו המערה הפולנית, נכנס למערת קולומבריום מדהימה ביופייה, נבקר בבית בד מרשים וייחודי. נעבור ליד וילה מעניינת שמתחת לרצפותיה התגלה מטמון. נעבור בסדרה של מערות שזכו לכינוי מערות המבוך ונסיים במערת קבורה מפוארת עם ציורי קיר מדהימים המערה מוכרת בשם המערה הצידונית. נבקר בקבוצה של מערות פעמון גדולות ששמשו מחצבות גדולות לבנייה. נמשיך לבית גוברין הקדומה שם נבקר באמפיתיאטרון רומי השמור היטב. בסמוך נראה כנסייה צלבנית מרשימה שהייתה חלק מביצור צלבני.

שני, 13.2.23 - עין כרם - הכפר הציורי והאירופאי בתוך חורש ירושלמי ייחודי

בהדרכת עודד אמיתי
כפר שכולו הרמוניה של יהדות, נצרות ואסלאם. ברושים, עצי זית וצריחי כנסיות. אדריכלות הבית הערבי ופסיפס העדות הנוצריות, בתי קברות מספרי סיפורים.ילדותו הצבעונית של המטביל הגדול מכולם, סיפור האוצרות האבודים של "גן העדן החבוי" מאלישבע לאלישבע ועד יליזבתה, כפר של אומנים ידועים, שלל תצפיות אירופאיות. רוסים לבנים ואדומים וכל מה שביניהם! עץ התות של הגנרל גורדון האנגליקני ונפגוש את האמנית רותי חביליו. נערוך מפגשים ייחודים מאוד.

שני, 20.3.23 - אל דרום הגולן: נופים והתיישבות של אז והיום

בהדרכת תרצה ניב
כביש מעלה גמלא, תצפית נהדרת מ"מצפור בית ציידא" אל הכנרת, בקעת הבטיחה והגליל.
נבקר באתר של דיר עזיז שהוסדר לאחרונה לגישה וסיור. נבקר בבית כנסת מרשים שנתגלה בין שרידיו, נזכה לתצפית נפלאה אל נוף מדרונות הגולן והכנרת וגם במעיין שטופח לביקור המטיילים ופינות חמד.
נסייר באום אל קאנטיר - עין קשתות - מרכז מבקרים חדש ואתר ייחודי שהוכרז לאחרונה כאתר מורשת לאומית. אתר בו בית הכנסת עבר שימור כמעט מלא ונפלא בעבודה ארכיאולוגית ייחודית. מייצג את סיפורה של ההתיישבות היהודית בגולן בתקופת המשנה והתלמוד והכל על רקע נופי הכנרת וטבריה וגליל תחתון.
במושב גבעת יואב ניפגש עם זוג חקלאים ותיקים שיספרו לנו על ימים ראשונים של התיישבות חדשה בגולן ועל חקלאות מתקדמת: על גידול פיטאיה ופירות אקזוטיים אחרים.

שני, 22.5.23 - אל העיר העתיקה - עכו

בהדרכת אבירמה האריס
עכו - זו שהייתה לנסיכה המתעוררת משנת 2014 עת זכתה בהכרה של אונסקו.
עכו מפתיעה - גם אם חשבתם שהכרתם אותה. עיר צלבנית שמתחת לאדמה ועיר עות'מנית תוססת מעליה. עיר של חיבורים ועיר של שסע, ים ושוק, גלריות והרבה סיפורים.
נבקר באולמות האבירים (כולל האולמות שנחפרו לאחרונה), חמאם אל באשה, מיזמי התיירות, הנמל, שייט למול החומות, החומות המפוארות, המנהרה הטמפלרית ועוד.

שני , 12.6.23 - אדמה אדמתי - סיור ייחודי בעמק יזרעאל המערבי בעקבות שני האלכסנדרים.
טיול מספר ומזמר בעקבות השומר אלכסנדר זייד וחברו המשורר אלכסנדר פן.

עם מורן גלאון על ההדרכה ועופר גביש בשירים ונגינה.
קריית עמל וטבעון, בית הקברות של אגודת השומרים והמקום בו נרצח אלכסנדר זייד, כפר תקווה, אנדרטת הסוס בשיח אבריק. סיפור חבורת הרועים וחברותם של אלכסנדר פן ואלכסנדר זייד שהובילה לכתיבת שירים רבים.
רמת ישי, שכונת אגודת השומרים, בית השומר יוסיפון ואשתו הזמרת אסתר גמליאלית. בית שערים וחוות שטוק. משטרת נהלל ויחידת הנוטרים, המושבה הגרמנית באלוני אבא.